Monday 19 March 2012

LIMA PERINGKAT GANGGUAN JIN

 

Minggu lalu saya ke salah sebuah felda di sebuah negeri untuk merawat seorang pesakit. Pesakit ini telah lebih 10 tahun disihir, puncanya kerana bergaduh dan menolak cinta seorang lelaki. Kesannya pesakit menjadi seperti gila. Berada dalam dunianya sendiri, sering bercakap sendirian. Selesai rawatan pesakit menangis. Semoga Allah S.W.T memberikan kesembuhan kepada nya. Minta doa dari perawat-perawat dan pengunjung blog. Kemungkinan selepas 3 minggu  saya ke sana semula untuk rawatan ulangan.

Di sinilah pentingnya 'Al-wiqoyatun khoiru minal ilaj'. Mencegah lebih baik dari merawat. Kita usaha segala apa yang termampu asalkan selari dengan garis panduan agama islam. Saya kongsikan di sini lima peringkat gangguan jin untuk kefahaman kita semua.

LIMA PERINGKAT GANGGUAN JIN

1. Gangguan Bunyi-bunyian:

Pesakit yang diganggu jin pada peringkat ini biasanya mendengar bunyi-bunyi yang menakutkan seperti suara garau menegur pesakit, bunyi cakaran di tanah, ketukan di pintu pada waktu malam dan sebagainya. Ia biasa berlaku apabila pesakit bersendirian dan hanya pesakit yang mendengar bunyi itu walaupun ada orang lain di sekelilingnya. Perubatan moden menamakan keadaan ini sebagai ‘halusinasi pendengaran’, seperti yang berlaku kepada pesakit skizotrenia iaitu sejenis penyakit gila. 

2. Gangguan Jelmaan:

Pada tahap seterusnya, pesakit mengalami pandangan yang menakutkan. Jin-jin itu menonjolkan diri kepada pesakit dengan rupa yang menakutkan suapaya pesakit menderita dari segi mental.

Pesakit mengadu melihat imbasan-imbasan objek hitam ataupun makhluk yang menyeramkan pada pandangan sisi mata. Ada juga pesakit yang benar-benar melihat secara terus lembaga besar yang mahu menyerangnya ataupun makhluk berupa budak kecil kepala botak mengelilinginya. Ada juga gangguan jelmaan yang menyebabkan pesakit melihat haiwan seperti ular hitam, annjing hitam, kucing hitam, burung gagak ataupun harimau yang tiba-tiba ghaib daripada pandangan mata pesakit. Perubatan moden menamakan keadaan ini sebagai ‘halusinasi penglihatan’.

Gangguan jelmaan ini kadangkala diikuti oleh bau busuk seperti najis yang hanya dihidu oleh pesakit itu. Pesakit mengadu bulu roma meremang ketika gangguan sedang berlaku.

3. Gangguan Perasaan:

Pada tahap ini, pesakit mengalami gangguan perasaan yang menyebabkan hidupnya menjadi huru-hara dari segi penjagaan diri sendiri ataupun dari segi sosial. Keadaan yang biasa dialami adalah:
  • Perasaan sedih yang keterlaluan tanpa diketahui puncanya.
  • Perasaan marah ataupun panas baran yang keterlaluan sehingga tidak terkawal dan menyebabkan kecederaan kepada orang lain.
  • Rasa kecewa dan putus asa sehingga mencapai tahap mahu membunuh diri.
  • Perasaan tidak tenteram, kusut fikiran, tidak boleh fokus kepada kerja yang dilakukan dan tidak berupaya berfikir secara rasional.
  • Berasa was-was kepada pegangan akidah Islam dan mudah lupa kepada perkara baru yang dilakukan.
  • Berprasangka buruk kepada orang yang berada di sekeliling.
  • Sentiasa merasakan dirinya sahaja yang betul serta ego dan sombong yang berlebihan sehingga berasa dirinya terlalu hebat dan orang lain adalah hina.
4. Sakit Fizikal:

Pada tahap seterusnya pesakit biasanya mengadu mengalami kesakitan fizikal. Antara aduan yang biasa ialah:
  • Sakit kepala yang keterlaluan seperti migrain.
  • Sakit pinggang, bahu dan tengkuk.
  • Sakit-sakit sendi.
  • Kelumpuhan ataupun lemah anggota badan.
  • Rasa kebas-kebas pada bahagian-bahagian tubuh ataupun anggota badan.
Biasanya, pesakit sudah pun mendapat rawatan moden sehingga ke tahap doktor pakar. Pemeriksaan secara fizikal dan pemeriksaan makmal menunjukkan keputusan normal ataupun tidak ada masalah. Rawatan yang diberikan doktor juga kurang berkesan dan pesakit masih mengalami sakit yang berpanjangan.

5. Kerasukan Dan Gila:

Tahap ini adalah tahap penyakit gangguan jin yang kronik dan teruk. Apabila sudah dirasuk, minda pesakit dikawal sepenuhnya oleh jin yang memasuki jasadnya sehinggakan pesakit tidak sedarkan diri. Pada ketika ini, pesakit umumnya tidak tahu apa yang berlaku di sekelilingnya. Suara pesakit dan gaya bertutur juga berubah mengikut jin yang merasuk. Cara pergerakan, cara melihat dan lagaknya juga berubah seperti jin. Kerasukan yang melibatkan jumlah orang yang ramai dinamakan histeria. Pesakit biasanya ganas dan lebih kuat secara fizikal sehingga memerlukan ramai orang bagi mengawalnya.

Ada juga pesakit yang tidak seperti dirasuk tetapi menjadi gila, Pesakit sudah tidak dapat membezakan antara dunia hakiki dan dunia ghaib. Pesakit mungkin berupaya bercakap-cakap dengan makhluk-makhluk yang ghaib, suka menyendiri dan tidak menghiraukan keadaan diri sendiri. Mereka mudah melakukan perkara-perkara yang mengaibkan diri sendiri.

0 comments:

Post a Comment



RAWATAN BEKAM AS SUNNAH menawarkan khidmat bekam angin + darah. Caj rawatan RM5 /cup (2x Sedutan). Harga dari RM50 - RM70 [1 badan]. Sekiranya baru hendak berbekam, point yang penting akan disyorkan. Kaedah bekam as sunnah ini adalah mengikut point asal yang diwariskan oleh Nabi Muhammad s.a.w. Kaedah bekam Thibbun Nabawi akan menyembuhkan semua penyakit dengan izin Allah S.W.T. Antara hikmahnya mengeluarkan darah kotor dan toksin, asid uric, mencerahkan mata, merawat kebas kaki, darah tinggi, masalah pinggang, migrain dan juga pening kepala.[1 JARUM : 1 PESAKIT, PERALATAN DISTERIL, KEBERSIHAN DIUTAMAKAN]

RAWATAN AS SUNNAH akan berikhtiar membantu anda dalam menangani masalah gangguan sihir, asyik, saka dan santau dengan terapi ruqyah syariyyah. Juga menawarkan khidmat memagar kediaman atau premis perniagaan. Sila bawa air mineral 1.5 liter 3 - 5 botol. Pesakit akan didedahkan dengan amalan benteng diri. Bayaran seikhlas hati.

RAWATAN TERAPI URUTAN AS SUNNAH menawarkan terapi urutan seperti berikut. Refleksologi - RM 40.00 , Urutan Badan - RM 60 , Urutan Persediaan Berkahwin - RM 70 , Urutan Pulih Tenaga Batin - RM 70 ( Tanpa sentuhan alat sulit ) Pakej urutan di atas boleh digabungkan mengikut permintaan pesakit. * Urutan hanya untuk kaum Adam – mengambil masa 1 - 1 jam 30 minit.

RAWATAN RESDUNG AS SUNNAH i. Pembersihan wajah dan sapuan bahan mengeluarkan masalah dimuka. ii. Sedut Herba Sumpahan Resdung iii. Asapan lilin Serai Wangi / Madu 2x iv. Cucian dengan Sabun Resdung. Pesakit akan dibekalkan dengan sebuku sabun resdung. Pesakit perlu bawa 2 botol air kolah masjid / surau. [Ikhtiar bersungguh untuk dapatkan] Jika tiada bawalah 2 botol air mineral. Ini untuk proses cucian dan instinsyaq. Pesakit digalakkan untuk bawa 1 botol air mineral + pati delima untuk diruqyah dan diamal minum. Hadiah : RM 50.00

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI URUTAN ISLAM

TERAPI URUTAN ISLAM

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More