Wednesday 29 August 2012

TERAPI AQ - KANSER PANGKAL RAHIM

Di mulakan dengan bismillah…Secara ringkas saya ingin kongsikan pengalaman merawat pesakit kanser pangkal rahim tahap 3. Peristiwa ini berlaku pada hari raya ke-3 ketika saya dan keluarga sedang beraya ke rumah saudara mara terdekat. Saya didatangi oleh seorang Pakcik yang menceritakan masalah kesihatan yang menimpa isterinya. Mungkin dia tahu saya merawat melalui saudara mara saya, bisik hati saya.

Sebenarnya pesakit ini dari Segamat, Johor. 12 tahun yang lalu pernah menghadapi masalah fibroid dan telah dibuang. Disebabkan kecuaian doktor (maklumat diperolehi melalui doktor yang merawatnya sekarang) fibroid itu tidak dibuang secara sempurna lalu telah menyebabkan kanser rahim. Kasihannya, sudah tahap 3. Saya katakan kepada dia, kita sama-sama ikhtiar. InsyaAllah, Allah izinkan. Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Dengan tag hospital yang masih ada ditangan, saya bersuaikenal dengan makcik itu. Dia baru selesai rawatan radioterapi (dapat pelepasan untuk berhari raya) dan pada hari esoknya akan memulakan rawatan kemoterapi. Patutlah dari awal saya melihatnya murung dan tidak menjamah makanan di meja makan. Kesan radioterapi akan menyebabkan pesakit kurang selera makan tambah pula dengan tekanan emosi yang dihadapi pesakit. Belum lagi kesan yang akan dihadapi pesakit akibat rawatan kemoterapi..MasyaAllah..

Kata saya, kita ikhtiar dua-dua cara, moden kita cuba, rawatan islam juga kita cuba. Sungguh kanser ini juga makhluk Allah S.W.T. Kata salah seorang guru saya, kanser juga ada disebabkan / dibawa oleh jin yang menghasilkan geseran api panas. Perkembangan sel-sel badan berlaku secara abnormal dan jika tidak dirawat secara serius boleh membawa maut. Kata seorang guru mursyid, kanser perlu dirawat dengan rawatan islam pada tahap 1 dan 2 lagi kerana ia belum menjadi teruk. Wallahualam..

Saya memulakan rawatan dengan mengajak semua ahli keluarga terdekat menyedekahkan al-fatihah kepada seluruh muslimin dan muslimat yang telah pergi mendahului kita diikuti dengan zikir. Selesai sahaja sesi itu, makcik tadi mengadu yang seluruh badannya panas dan rasa benci terbit dalam hatinya terhadap saya. Teruskan sahaja zikir dengan menyebut nama Allah, kata saya.

Sesi ruqyah saya mulakan dari hujung kakinya kemudian saya tumpukan dibahagian tulang belakang dan sekitar belakang rahim. Dengan izin Allah S.W.T ditambah dengan keberkatan bulan syawal, makcik tadi memuntahkan sejenis cecair kuning yang amat banyak. Selang beberapa minit dia muntah lagi sehingga cecair kuning tadi tiada. Saya sambung rawatan dengan uji kehadiran jin dengan teknik tikam dan gantung tangan. Alhamdulillah, makcik tadi dah ‘clear’ berbanding dengan sebelumnya. Perasaan benci yang menyelubungi hatinya tadi pun sudah hilang.

Makcik perlukan rawatan ulangan, kata saya. Saya tamatkan rawatan dengan menyuruh pesakit mengamalkan pemakanan sunnah seperti cuka makan, madu, habbatusauda dan kurma, serta membaca dan mendengar surah al-baqarah dan as-soffat sekerap mungkin. Esok, sebelum rawatan kemo, scan lah dulu kanser tu, pinta saya. Saya maklum bukan setiap orang mampu menahan rawatan kemoterapi, ia mematikan sel-sel badan kita yang hidup dan normal sekalipun. Malah, ketajaman rawatan kemo menyerang hingga ke ulu hati. MasyaAllah..

Selesai rawatan, saya perhatikan makcik tadi terus ke meja makan lalu makan hidangan yang disediakan anaknya untuk para tetamu. Lapar katanya, makcik baru ada selera makan. Sayunya hati saya..YA ALLAH, Sembuhkanlah dia Ya Allah…

1 comments:

Mcm mana nk buat rawatan ye?

Post a Comment



RAWATAN BEKAM AS SUNNAH menawarkan khidmat bekam angin + darah. Caj rawatan RM5 /cup (2x Sedutan). Harga dari RM50 - RM70 [1 badan]. Sekiranya baru hendak berbekam, point yang penting akan disyorkan. Kaedah bekam as sunnah ini adalah mengikut point asal yang diwariskan oleh Nabi Muhammad s.a.w. Kaedah bekam Thibbun Nabawi akan menyembuhkan semua penyakit dengan izin Allah S.W.T. Antara hikmahnya mengeluarkan darah kotor dan toksin, asid uric, mencerahkan mata, merawat kebas kaki, darah tinggi, masalah pinggang, migrain dan juga pening kepala.[1 JARUM : 1 PESAKIT, PERALATAN DISTERIL, KEBERSIHAN DIUTAMAKAN]

RAWATAN AS SUNNAH akan berikhtiar membantu anda dalam menangani masalah gangguan sihir, asyik, saka dan santau dengan terapi ruqyah syariyyah. Juga menawarkan khidmat memagar kediaman atau premis perniagaan. Sila bawa air mineral 1.5 liter 3 - 5 botol. Pesakit akan didedahkan dengan amalan benteng diri. Bayaran seikhlas hati.

RAWATAN TERAPI URUTAN AS SUNNAH menawarkan terapi urutan seperti berikut. Refleksologi - RM 40.00 , Urutan Badan - RM 60 , Urutan Persediaan Berkahwin - RM 70 , Urutan Pulih Tenaga Batin - RM 70 ( Tanpa sentuhan alat sulit ) Pakej urutan di atas boleh digabungkan mengikut permintaan pesakit. * Urutan hanya untuk kaum Adam – mengambil masa 1 - 1 jam 30 minit.

RAWATAN RESDUNG AS SUNNAH i. Pembersihan wajah dan sapuan bahan mengeluarkan masalah dimuka. ii. Sedut Herba Sumpahan Resdung iii. Asapan lilin Serai Wangi / Madu 2x iv. Cucian dengan Sabun Resdung. Pesakit akan dibekalkan dengan sebuku sabun resdung. Pesakit perlu bawa 2 botol air kolah masjid / surau. [Ikhtiar bersungguh untuk dapatkan] Jika tiada bawalah 2 botol air mineral. Ini untuk proses cucian dan instinsyaq. Pesakit digalakkan untuk bawa 1 botol air mineral + pati delima untuk diruqyah dan diamal minum. Hadiah : RM 50.00

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI URUTAN ISLAM

TERAPI URUTAN ISLAM

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More