Friday 25 May 2012

RUMAH SEPERTI PERKUBURAN


Bismillahirrahmanirrahim...Selawat dan Salam ke atas Rasulullah s.a.w. Tertarik dengan artikel yang saya baca hari ini, teringin pula saya panjangkan ke blog untuk peringatan dan tatapan untuk semua umat islam yang mempunyai rumah..:)

Kebanyakkan dari kita di Malaysia, bangsa melayu yang beragama islam ( buka semua melayu islam ) hanya ambil mudah hal-hal berkaitan agama. Baik dari rumah hinggalah keluar rumah. Sesetengah dari mereka rumahnya sentiasa dipenuhi dengan hiburan dan maksiat. Bacaan al-quran pun susah hendak kedengaran, belum lagi dikira penghuninya yang langsung tidak bersolat, apatah lagi solat berjemaah. Maka lupalah amalan agama dan tinggallah cara hidup islam yang diwariskan oleh Baginda Rasulullah s.a.w.

Bila ada kesusahan barulah berbagai usaha dilakukan, barulah teringat akan Allah S.W.T, barulah teringat akan tikar sejadah dan mushaf al-quran yang berabuk di sudut rumah. Ketika itu sibuklah untuk buat bacaan yaasin dan tahlil, pagar rumah untuk halang makhluk halus atau orang berniat jahat dari masuk kerumah dan bermacam-macam lagi.

Bagaimana pula dengan kebersihan rumah ? Rumah yang bersih mengambarkan sikap dan akhlak penghuninya. Maka, kebersihan dan kesucian dalam rumah perlu selari dan berlaku serentak. Islam itukan agama yang syumul. Jika rumah bersih dan mewah pun, jika tiada amalan agama dan perintah Allah dijalankan dalam rumah itu maka jawapannya tetap sama.

Diriwayatkan dari Ibnu Umar ra, ia berkata, Rasulullah SAW bersabda, “Jadikanlah bagian dari shalat kalian di rumah-rumah kalian, dan jangan kalian jadikan rumah kalian seperti kuburan.“ ( Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim ).

Oleh itu, hidupkanlah rumah kita dengan solat berjemaah, solat sunat, zikrullah, bacaan al-quran dan lain-lain ibadah yang selari dengan kehendak syariat. Bangkitkanlah roh islam dan suasana soleh dalam rumah kerana perlindungan dan rahmat Allah S.W.T itu akan datang dengan sendirinya.

Daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya : “Janganlah kamu jadikan rumah-rumah kamu perkuburan sesungguhnya syaitan akan lari dari rumah yang dibaca padanya surah al-Baqarah”. (Riwayat Muslim)

0 comments:

Post a Comment



RAWATAN BEKAM AS SUNNAH menawarkan khidmat bekam angin + darah. Caj rawatan RM5 /cup (2x Sedutan). Harga dari RM50 - RM70 [1 badan]. Sekiranya baru hendak berbekam, point yang penting akan disyorkan. Kaedah bekam as sunnah ini adalah mengikut point asal yang diwariskan oleh Nabi Muhammad s.a.w. Kaedah bekam Thibbun Nabawi akan menyembuhkan semua penyakit dengan izin Allah S.W.T. Antara hikmahnya mengeluarkan darah kotor dan toksin, asid uric, mencerahkan mata, merawat kebas kaki, darah tinggi, masalah pinggang, migrain dan juga pening kepala.[1 JARUM : 1 PESAKIT, PERALATAN DISTERIL, KEBERSIHAN DIUTAMAKAN]

RAWATAN AS SUNNAH akan berikhtiar membantu anda dalam menangani masalah gangguan sihir, asyik, saka dan santau dengan terapi ruqyah syariyyah. Juga menawarkan khidmat memagar kediaman atau premis perniagaan. Sila bawa air mineral 1.5 liter 3 - 5 botol. Pesakit akan didedahkan dengan amalan benteng diri. Bayaran seikhlas hati.

RAWATAN TERAPI URUTAN AS SUNNAH menawarkan terapi urutan seperti berikut. Refleksologi - RM 40.00 , Urutan Badan - RM 60 , Urutan Persediaan Berkahwin - RM 70 , Urutan Pulih Tenaga Batin - RM 70 ( Tanpa sentuhan alat sulit ) Pakej urutan di atas boleh digabungkan mengikut permintaan pesakit. * Urutan hanya untuk kaum Adam – mengambil masa 1 - 1 jam 30 minit.

RAWATAN RESDUNG AS SUNNAH i. Pembersihan wajah dan sapuan bahan mengeluarkan masalah dimuka. ii. Sedut Herba Sumpahan Resdung iii. Asapan lilin Serai Wangi / Madu 2x iv. Cucian dengan Sabun Resdung. Pesakit akan dibekalkan dengan sebuku sabun resdung. Pesakit perlu bawa 2 botol air kolah masjid / surau. [Ikhtiar bersungguh untuk dapatkan] Jika tiada bawalah 2 botol air mineral. Ini untuk proses cucian dan instinsyaq. Pesakit digalakkan untuk bawa 1 botol air mineral + pati delima untuk diruqyah dan diamal minum. Hadiah : RM 50.00

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI AL-QURAN, BEKAM DAN RESDUNG

TERAPI URUTAN ISLAM

TERAPI URUTAN ISLAM

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More